Op weg naar het Mago Guest House - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Linda en Jerry - WaarBenJij.nu Op weg naar het Mago Guest House - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Linda en Jerry - WaarBenJij.nu

Op weg naar het Mago Guest House

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en Jerry

16 December 2009 | Kenia, Eldoret

Goedemorgen allemaal,

Ontzettend bedankt voor de leuke reacties op ons laatste verslag.
Het is leuk om te lezen hoe het in Nederland is. Vooral het idee dat het vriest bij jullie is voor ons niet voor te stellen. We hebben gemiddeld zo'n 30 graden en zijn al lekker aan het verkleuren.

De afgelopen 2 dagen hebben we gekampeerd bij Emmanuel. Een Keniaanse boer die het erg goed voor elkaar heeft. Met zijn camping, boerderij en toekomstvisie is hij een heel uitzonderlijke Keniaan. Zoals we het mogen begrijpen kom je ze zo niet veel tegen. Het is een man die nadenkt over zijn oude dag voorziening en hoe je het boeren bestaan voor heel kenia beter kan maken. Onze reisleider zegt zelfs dat hij wel eens president zou kunnen worden als hij zo door gaat. Nou, dat zou toch wel leuk zijn als wij hem dan ook echt eens hebben ontmoet!

Met ons gaat alles verder prima. We hebben gisteren een redelijk pittige wandeling gemaakt over de wand van de kerio vallei. We kwamen uit bij een waterval die het klimmen en klouteren meer dan waard maakte.

Na de wandeling hebben we een traditionele maaltijd gehad. Ugali en gebakken geit. Jerry vond het erg lekker maar ik heb echt wel eens beter gegeten :-).

Nu zijn we dus onderweg naar het Mago Guest House. Een project dat arme kinderen de kans geeft om een praktijk gerichte opleiding te volgen. Hierbij hebben ze een hotel geplaatst om de geleerde theorieen in de praktijk te brengen. We gaan er een nachtje slapen en dan gaan we door naar het Victoria Meer en dus naar Tanzania!

We sturen zo snel mogelijk weel een update.

Liefs en kusjes uit Kenia
Linda en Jerry

  • 16 December 2009 - 08:23

    Bianca:

    hi Broer en Linda, ik geniet iedere keer weer als ik berichtjes van jullie lees. Vanmiddag ga ik weer met de kids kijken en ik wil melden dat het ze erg goed doet om regelmatig wat van jullie te lezen. Vooral die grote! Het ziet er echt allemaal geweldig uit. Volgens mij een reis om nooit meer te vergeten. Dikke kus Zus

  • 16 December 2009 - 13:08

    Fayo:

    Papa, de foto van de giraf is erg mooi want dat is mijn lievelingsdier.Heb je al een computer daar? Heb je daar ook een kerstboom? wij hebben een dikke kerstboom.heel veel kusjes en ik hou van je. ook kusjes voor Linda. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXFAYOXXXXXXXXXXXXX

  • 16 December 2009 - 16:45

    Tycho:

    Gaat het goed papa op je reis? Vieren ze in afrika ook kerst? Bij ons thuis gaat het heel goed.Ik kijk heel erg uit naar het volgende verslag.Groetjes van Tycho. XXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 16 December 2009 - 17:42

    Peggy:

    he linda en jerry,
    zo te zien hebben jullie een cp gevonden die snellen is dan de vorig, wat veel mooie foto's. alleen het jachtluipaard nog en je heb de voleddige big 5 gezien.
    leuk om te zien hoe bij de kinderen zijn met je vingerpopjes erg liefs.
    die tenten ken ik ook nog van mijn ZA vakantie, het op zetten en invouwen is even puzzelen, goede relatie tester ;-)
    geniet er lekker van!
    liefs peggy en pieter

  • 16 December 2009 - 18:34

    Ans Gloudemans:

    Hallo Wereldreizigers
    Wat hebben jullie weer prachtige foto's gestuurd naar thuis.
    We genieten lekker mee op afstand. Ik heb al zoveel dieren foto's gezien dat jullie wel "bijna"alle dieren die daar wonen gezien moeten hebben.
    De natuur is bijzonder mooi dat zien wij wel. Hier in Nedreland is het intussen echt koud geworden, voor vanavond voorspellen ze sneeuw en voor morgen zelfs ijzel. Morgen moet ik nog werken en volgende week 1 dag en dan heb ik vrij tot 4 januari 2010
    Vreemd hé dan is het alweer nieuwjaar en gaan we op naar carnaval.
    Intussen zijn jullie nog wel lekker aan het genieten daar, misschien vindt je daar wel een mooi pekske voor carnaval zou toch zomaar kunnen. Ik heb wel alvast voor jullie kaartjes besteld van Ouverturelure lief hé!
    Nou geniet ervan we wachten op jullie volgende berichtje Love You XXXMama

  • 16 December 2009 - 18:35

    Ans Gloudemans:

    Hallo Wereldreizigers
    Wat hebben jullie weer prachtige foto's gestuurd naar thuis.
    We genieten lekker mee op afstand. Ik heb al zoveel dieren foto's gezien dat jullie wel "bijna"alle dieren die daar wonen gezien moeten hebben.
    De natuur is bijzonder mooi dat zien wij wel. Hier in Nedreland is het intussen echt koud geworden, voor vanavond voorspellen ze sneeuw en voor morgen zelfs ijzel. Morgen moet ik nog werken en volgende week 1 dag en dan heb ik vrij tot 4 januari 2010
    Vreemd hé dan is het alweer nieuwjaar en gaan we op naar carnaval.
    Intussen zijn jullie nog wel lekker aan het genieten daar, misschien vindt je daar wel een mooi pekske voor carnaval zou toch zomaar kunnen. Ik heb wel alvast voor jullie kaartjes besteld van Ouverturelure lief hé!
    Nou geniet ervan we wachten op jullie volgende berichtje Love You XXXMama

  • 16 December 2009 - 18:40

    Gerard Gloudemans:

    Hoi Linda
    Door een foutje van je moeder staat haar berichtje er nu 2x op.
    Mooi foto's gemaakt.
    Ik ga er weer vandoor
    Je Vader xxx

  • 16 December 2009 - 19:15

    Wouter:

    Hoi Lin!

    Erg mooie foto's, dat wordt weer een mooi boek! Ook leuk om de verhalen te lezen...
    Heel veel plezier daar en op naar het volgende verslag!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Eldoret

Linda en Jerry

Actief sinds 26 Nov. 2009
Verslag gelezen: 2452
Totaal aantal bezoekers 8653

Voorgaande reizen:

08 December 2009 - 03 Januari 2010

Safari rond de evenaar

Landen bezocht: